Presserum
Her finder du pressemeddelelser,
adgang til pressefotos, logopakker, Bælgfrugtspartnerskabets tilstedeværelse i medierne og kontaktinformation.
Har du brug for mere information om Bælgfrugtspartnerskabet?
Vi står klar til at hjælpe med baggrundsviden, pressemeddelelser og interviews.
Mediearkiv
Nyt partnerskab skal få danskerne
til at spise flere bælgfrugter
Pressemeddelelse | 12.03.24
“I dag lanceres: Bælgfrugtpartnerskabet – som på initiativ af Tænketanken Frej og detailkæden Lidl skal sætte fokus på….
Læs hele pressemeddelelsen her
Linse-bolo på menuen i hele Danmark: Ny kampagne skal få flere til at spise bælgfrugter
Pressemeddelese | 24.10.25
Aviser og kantiner landet over vil i dag være krydret med lækre linser, når Bælgfrugtspartnerskabet lancerer en landsdækkende kampagne, der skal inspirere danskerne til at spise flere bælgfrugter.
“Vi vil vise danskerne, at…
Læs hele pressemeddelelsen her
Out-of-home | 01.04.24
I forbindelse med lanceringen af partnerskabet har vi, sammen med Lidl, udviklet et design til bagsiden af deres Engvang mælkekartoner.Tryk på billedet for at se hele teksten.
Bælgfrugtspartnerskabet pynter
mælken i Lidl!
Guld og Grønne Skove, P1
Radioudsendelse | 09.04.24
Laura Have Hoffmann fra Tænketanken Frej, Claus Krogh fra Lidl og Jacob Dam fra Food Bornholm er med i Guld og grønne skove for at fortælle om partnerskabet. Lyt med her (27:43)
45 partnere på tre måneder: Kæmpe opbakning til Bælgfrugtspartnerskabet
Pressemeddelelse | 27.06.24
Selvom danskerne lige nu spiser forsvindende små mængder bælgfrugter, er fødevareerhvervet stadig meget investeret…
Læs hele pressemeddelelsen her
Plantehumor går viralt: Ny kampagne, der skal få flere til at spise plantebaseret, er set over 3 mio. gange
Pressemeddelelse | 06.02.25
Tænketanken Frej og Dummy Entertainments nye sketch-serie har i den grad grebet forbrugerne, som får plantebaseret kost serveret med humor og…
Læs hele pressemeddelelsen her
Ny undersøgelse: Bælgfrugter på
menuen? Danskerne siger ja – men
hver 3. kender ingen opskrifter
Pressemeddelelse | 10.02.25
Bælgfrugtspartnerskabet afslører resultaterne af en ny befolkningsundersøgelse. Den viser, at 51 % af danskerne ønsker at spise flere bælgfrugter om et år…
Læs hele pressemeddelelsen her
Grøn Michelin-gastronomi og frem-tidens marker mødes i Midtjylland
Pressemeddelelse | 16.06.25
Hvis vi skulle kåre en hverdagshelt i køkkenet, ville bælgfrugter være i finalen – men de bliver stadig overset alt for ofte. Derfor har Bælgfrugtpartnerskabet, Turbo Plant, Culinary Instutute by Vejle Erhverv og Bjerre Herred Landbrugsselskab inviteret…
Læs hele pressemeddelelsen her
P4 Morgen Trekanten om Bælgdagen
Radioudsendelse | 17.06.25
Hør indslaget i P4 Trekanten om Bælgdagen her – hop til 03:12:30 og 03:35:30 for at høre Christina Tønner Jensen fra Bælgfrugtspartnerskabet, Per Mandrup fra Culinary Institute og Claus Krogh fra Lidl om, hvad der skal til for at få danskerne til at spise flere bælgfrugter
Flere bælgfrugter på danskernes
tallerkener
Pressemeddelese | 23.09.25
Danskerne har fået smag for linser, bønner og ærter. Faktisk spiser de mest flittige forbrugere i dag omkring 10 gram bælgfrugter om dagen. Det viser en ny befolkningsundersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet, som DR har fået indblik i…
Læs hele pressemeddelelsen her
Download Bælgfrugtspartnerskabets logopakke
Her finder du Bælgfrugtspartnerskabets logo i to versioner og høj opløsning.
Hvis bælgfrugtspartnerskabet omtales på partneres egne kanaler, er man altid velkommen til at bruge vores logo.
Pressefotos
For spørgsmål vedrørende
presse, kontakt
Helle Bygholm
Presse- og kommunikationsansvarlig
Tænketanken Frej
helle@taenk-frej.dk | 53 84 70 03